Ordningsföreskrifter

Ordningsföreskrifter för Bäckens stugförening

• Dessa föreskrifter är sammansatta för att upprätthålla ordning och trivsel på stugområdet. Vid eventuell uthyrning ansvarar stugägaren för att gästerna meddelas om följande regler.
  • Stugägaren är ansvarig för ordningen omkring stugan samt på fritidsområdet och vid förrådsbyggnden.
  • Skräp och matrester kastas väl paketerat i i containern. Mer skrymmande skräp, som byggnadsmaterial och dylikt får var och en forsla bort (Byggavfall och ej brännbara sopor får ej kastas i containern. Överträdelse leder till straffavgift för föreningen.) Kärl för sopsortering finns vid Vilshärads Camping.
  • Tvätt, disk eller sköljning får ej förekomma vid vattenkranarna eller i dess närhet.
  • All åverkan inom angränsande naturreservat är enligt lag strängeligen förbjudet. Likaså är all förorening av förbiflytande bäck förbjuden.
  • Gemensamma sammankomster kan ordnas när överenskommelse har skett. Initiativtagare eller tillsatt kommitté ska svara för ordningen och det skall vara tyst senast kl 01.00 på fredagar och lördagar, övriga dagar kl 23.00. Under huvudsemesterveckorna, 27-32 ska området vara tyst alla dagar efter kl 01.00.  För enskilda fester där sång, musik och störande ljud förekommer gäller samma regler som ovan.
  • Medlemsavgiften för året fastställs vid årsmötet och skall vara betald senast den 31 augusti.
  • Elmätaren avsläses två gånger om året på arbetsdagarna och elavgiften ska vara betald sista maj respektive sista oktober.
  • Beslutade arbetsdagar ska av varje stugägare utföras vid utsatt arbetsdag, eller vid senare tillfälle i överenskommelse med arbetsledare
  • Hundar och katter får ej springa lösa på området, endast på den egna tomten.
  • Parkering sker normalt utanför området. Bil får under perioden 25 juni till 8 augusti endast köras in på området för i- och urlastning av tung eller skrymmande last. Övrig tid får bil ställas upp nattetid på området. Sådan uppställning får dock inte innebära olägenhet för andra stugägare.
  • Brandvarnare och brandsläckare ska finnas i varje stuga.
  • Störande byggnation får ej utföras under perioden 1 juli till 15 augusti Vid ny- till eller större ombyggnation, som påverkar omgivningen, ska merparten av detta ske under 1 oktober till 15 april. Vid ev försening tillfrågas styrelsen som i sin tur hör med berörda grannar för godkännande.
  • Det är inte tillåtet att ladda en elbil eller elhybridbil med el från ett uttag i den egna stugan eller från annat eluttag på området.
  • Rekommendation att undvika ledning i braskamin under tiden 1 juni till 15 augusti. Elda med hänsyn!

* Vårens städdag 2024 är den 13/4 kl 10.00  så boka in det!!

* Årsmöte är alltid första söndagen i juli månad. År 2024 är det alltså 7 juli kl 11.00

Klicka på fotona för att få få större storlek.

Gå till fliken Arbetsschema och kolla när din stuga har gräsklippning.

Årsmöte för Bäckens Stugförenings medlemmar hölls den 5 juli 2020. Ny ordförande i föreningen är Helen Bårdén.

Hemsidesansvarig:[email protected]

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)